WellGreen

Prečica do vitke linije uz OVIH 13 jednostavnih biljaka koje svi imamo u kući

Nije nikakva tajna da ono što stavljate na tanjir igra centralnu ulogu u gubitku težine, ALI ono što držite u svom ormariću za začine može biti jednako važno.

Pokazalo se da se mnoge biljke i začini pomažu u suzbijanju “naleta gladi” i podstiču sagorevanje masti i gubitak težine.

Evo 13 neverovatnih biljaka koje vam mogu pomoći da izgubite nekoliko kilograma.

  1. Grčko seme ili piskavica

Piskavica (lat. Trigonella foenum-graecum) čest je začin u domaćinstvu i pripada porodici mahunarki.

Nekoliko studija je potvrdilo da piskavica može pomoći u kontroli apetita i smanjenju unosa hrane kako bi podržala gubitak težine.

Jedna studija koja je obuhvatala uzorak od 18 osoba pokazala je da suplementacija sa 8 grama vlakana piskavice dnevno povećava osećaj sitosti i smanjuje glad i unos hrane, u poređenju sa kontrolnom grupom (1).

Još jedno manje istraživanje pokazalo je da uzimanje ekstrakta semena piskavice smanjuje dnevni unos masti za 17%, u poređenju sa placebom. Ovo je rezultiralo manjim brojem kalorija unesenih tokom dana (2).

ZAKLJUČAK

Piskavica je začin za koji se pokazalo da smanjuje apetit i unos hrane kako bi podržao gubitak težine.

  1. Kajenska paprika

Kajenska paprika je vrsta ljute paprike, koja se popularno koristi da unese pikantnu dozu ukusa mnogim jelima.

Sadrži jedinjenje kapsaicin, koje kajenskoj papriki daje prepoznatljivu vrelinu i pruža brojne zdravstvene prednosti.

Neka istraživanja pokazuju da kapsaicin može malo da ubrza metabolizam, povećavajući broj kalorija koje sagorevate tokom dana (3, 4).

Kapsaicin takođe može smanjiti glad kako bi podstakao gubitak težine.

Jedna mala studija je otkrila da uzimanje kapsula kapsaicina povećava nivo sitosti i smanjuje ukupan unos kalorija (5).

Druga studija na 30 ljudi pokazala je da jedenje obroka koji sadrži kapsaicin smanjuje nivoe grelina, hormona odgovornog za podsticanje gladi (6).

ZAKLJUČAK

Kajenska paprika je vrsta ljute paprike koja sadrži kapsaicin, za koji se pokazalo da povećava metabolizam i smanjuje glad i unos kalorija.

  1. Đumbir

Đumbir je začin napravljen od rizoma cvetajuće biljke đumbira, (lat. Zingiber officinale).

Često korišćen u narodnoj medicini kao prirodni lek za širok spektar bolesti, neka istraživanja pokazuju da bi đumbir takođe mogao pomoći u gubitku težine.

Analiza 14 studija na ljudima pokazala je da suplementacija sa đumbirom značajno smanjuje i telesnu težinu i masnoću na stomaku (7).

Drugi pregled 27 studija na ljudima, životinjama i u epruvetama takođe je zaključio da đumbir može pomoći u smanjenju težine povećanjem metabolizma i sagorevanja masti dok istovremeno smanjuje apsorpciju masti i apetit (8).

Đumbir ulazi u sastav Green Fit biljnih kapi koje možete poručiti klikom na link ovde.

ZAKLJUČAK

Đumbir, začin koji se obično koristi u narodnoj medicini, može pomoći u gubitku težine. Studije pokazuju da podstiče metabolizam i sagorevanje masti, kao i da smanjuje apsorpciju masti i apetit.

  1. Origano

Origano je višegodišnja biljka koja pripada istoj porodici biljaka kao i nana, bosiljak, majčina dušica, ruzmarin i žalfija.

Sadrži karvakrol, moćno jedinjenje koje može pomoći u povećanju gubitka težine.

Jedna studija na miševima na ishrani sa visokim sadržajem masti koja je ili sadržavala karvakrol ili nije otkrila da su oni koji su primali karvakrol dobili znatno manje telesne težine i telesne masti od kontrolne grupe.

Takođe je utvrđeno da dodaci karvakrola direktno utiču na neke od specifičnih gena i proteina koji kontrolišu sintezu masti u telu (9).

Ulje divljeg origana sa preko 80% karvakrola možete poručiti klikom ovde.

ZAKLJUČAK

Origano je biljka koja sadrži karvakrol. Jedna studija na životinjama pokazala je da karvakrol može pomoći u smanjenju telesne težine i dobijanju masti menjajući sintezu masti u telu. Nedostaju ljudska istraživanja o origanu i gubitku težine.

  1. Žen Šen (ginseng)

Ginseng je biljka sa svojstvima koja promovišu zdravlje koja se često smatra osnovnom u tradicionalnoj kineskoj medicini.

Može se kategorisati u nekoliko različitih tipova, uključujući korejske, kineske i američke, od kojih svi pripadaju istom rodu biljaka ginsenga.

Mnoge studije sugerišu da ova moćna biljka može pomoći u gubitku težine.

Jedna mala studija je otkrila da je uzimanje korejskog ginsenga dva puta dnevno tokom osam nedelja rezultiralo merljivim smanjenjem telesne težine, kao i promenama u sastavu crevne mikrobiote (10).

Slično tome, studija na životinjama pokazala je da se ginseng bori protiv gojaznosti menjajući formiranje masti i odlažući apsorpciju masti u crevima (11).

ZAKLJUČAK

Ginseng, koji se često koristi u tradicionalnoj kineskoj medicini, može stimulisati gubitak težine, odložiti apsorpciju masti i modifikovati formiranje masti.

  1. Caralluma Fimbriata

Caralluma Fimbriata je biljka koja često ulazi u sastav mnogih tableta za mršavljenje.

Smatra se da deluje povećanjem nivoa serotonina, neurotransmitera koji direktno utiče na apetit (12, 13).

Jedna 12-nedeljna studija na 33 osobe otkrila je da su učesnici koji su uzimali Caralluma Fimbriata imali značajno veće smanjenje trbušne masti i telesne težine, u poređenju sa onima na placebu (14).

Druga mala studija je pokazala da je konzumiranje 1 grama Caralluma Fimbriate dnevno tokom dva meseca dovelo do smanjenja težine i nivoa gladi, u poređenju sa kontrolnom grupom (15).

ZAKLJUČAK

Caralluma Fimbriata je biljka koja se obično koristi u pilulama za mršavljenje i koja može pomoći u smanjenju apetita kako bi stimulisala gubitak težine.

  1. Kurkuma

Kurkuma je začin poštovan zbog svog ukusa, živahne boje i moćnih lekovitih svojstava.

Većina njegovih zdravstvenih prednosti pripisuje se prisustvu kurkumina, hemikalije koja je opširno proučavana zbog njenih efekata na sve, od upale do gubitka težine.

Jedna studija na 44 osobe sa prekomernom težinom pokazala je da je uzimanje kurkumina dva puta dnevno tokom jednog meseca bilo efikasno u povećanju gubitka masti, smanjenju masti na stomaku i povećanju gubitka težine do 5% (16).

Slično, studija na životinjama je otkrila da suplementacija miševima kurkuminom tokom 12 nedelja smanjuje telesnu težinu i telesnu masnoću blokiranjem sinteze masti (17).

ZAKLJUČAK

Kurkuma je začin koji sadrži kurkumin, za koji se pokazalo da pomaže u gubitku težine i masti u studijama na ljudima i životinjama.

  1. Crni biber

Crni biber je uobičajeni začin u domaćinstvu koji se dobija od sušenog ploda biljke lat. Piper nigrum, cvetajuće puzavice poreklom iz Indije.

Sadrži moćno jedinjenje zvano piperin, koje daje i njegov oštar ukus i potencijalne efekte smanjenja težine.

Jedna studija je otkrila da je suplementacija piperinom pomogla u smanjenju telesne težine kod pacova na ishrani sa visokim sadržajem masti, čak i bez promena u unosu hrane (18).

Studija u epruveti je takođe pokazala da piperin efikasno inhibira formiranje masnih ćelija (19).

ZAKLJUČAK

Crni biber sadrži piperin, za koji se pokazalo da pomaže u smanjenju telesne težine i inhibira stvaranje masnih ćelija u studijama u epruvetama i životinjama. Istraživanja na ljudima nedostaju.

  1. Gimnema Silvestre

Gimnema silvestre je biljka koja se često koristi kao prirodni lek za smanjenje nivoa šećera u krvi.

Međutim, neka istraživanja pokazuju da može koristiti i onima koji žele da izgube težinu.

Sadrži jedinjenje zvano gimnemična kiselina, koje može pomoći u smanjenju uočene slatkoće hrane kako bi se sprečila želja za šećerom (20).

U stvari, jedna studija je zaključila da je uzimanje Gimnema silvestre smanjilo i apetit i unos hrane, u poređenju sa kontrolnom grupom (21).

Tronedeljna studija na životinjama takođe je otkrila da je jedenje ove biljke pomoglo u održavanju telesne težine kod pacova na ishrani sa visokim sadržajem masti (22).

ZAKLJUČAK

Gimnema silvestre je biljka koja se često koristi za snižavanje šećera u krvi. Studije na ljudima i životinjama pokazuju da takođe može pomoći u gubitku težine smanjenjem apetita i unosa hrane.

  1. Cimet

Cimet je aromatičan začin napravljen od unutrašnje kore drveta iz roda Cinnamomum.

Bogat je antioksidansima i nudi nekoliko zdravstvenih prednosti. Neke studije su čak otkrile da cimet može povećati gubitak težine.

Posebno je efikasan u stabilizaciji šećera u krvi, što može pomoći u smanjenju apetita i gladi (23).

Studije pokazuju da specifično jedinjenje koje se nalazi u cimetu može oponašati efekte insulina, pomažući transportu šećera iz krvotoka do vaših ćelija da bi se koristio kao gorivo (24, 25).

Cimet takođe može smanjiti nivoe određenih digestivnih enzima kako bi usporio razgradnju ugljenih hidrata (26).

ZAKLJUČAK

Cimet je začin koji može smanjiti šećer u krvi, što može dovesti do smanjenja apetita i gladi.

  1. Ekstrakt zrna zelene kafe

Ekstrakt zrna zelene kafe obično se nalazi u mnogim suplementima za mršavljenje.

Napravljen je od zrna kafe koja nije pržena i ima visok sadržaj hlorogenske kiseline, za koju se smatra da objašnjava njen potencijalni efekat na smanjenje težine.

Jedna studija je pokazala da konzumiranje zelene kafe smanjuje indeks telesne mase (BMI) i masnoću na stomaku kod 20 učesnika, čak i bez promena u unosu kalorija (27).

Drugi pregled tri studije zaključio je da ekstrakt zelene kafe može smanjiti telesnu težinu u proseku za 5,5 funti (2,5 kg). Međutim, istraživači su primetili da su kvalitet i veličina dostupnih studija donekle ograničeni (28).

ZAKLJUČAK

Ekstrakt zrna zelene kafe se pravi od neprženih zrna kafe. Neka istraživanja sugerišu da bi to moglo pomoći u smanjenju telesne težine i masti na stomaku.

  1. Kumin

Kumin je začin napravljen od osušenog i mlevenog semena lat. Cuminum ciminum, cvetajuće biljke iz porodice peršuna.

Dobro je poznat po svom izrazitom ukusu orašastih plodova, ali i prepun zdravstvenih prednosti, uključujući potencijal da ubrza gubitak težine i sagorevanje masti.

Jedna mala, tromesečna studija pokazala je da su žene koje su konzumirale jogurt sa 3 grama kima dva puta dnevno izgubile više težine i telesne masti nego kontrolna grupa (29).

Slično tome, osmonedeljna studija je objavila da su odrasli koji su uzimali suplement kima tri puta dnevno izgubili 2,2 funte (1 kg) više od onih koji su uzimali placebo (30).

ZAKLJUČAK

Kumin je čest začin za koji se pokazalo da efikasno smanjuje telesnu težinu i telesnu masnoću.

  1. Kardamom

Kardamom je veoma cenjen začin, napravljen od semena biljke iz porodice đumbira.

Koristi se širom sveta i za kuvanje i za pečenje, ali takođe može da podrži gubitak težine.

Jedna studija na životinjama otkrila je da je kardamom u prahu pomogao u smanjenju stomačne masti kod pacova na dijeti sa visokim sadržajem masti i ugljenih hidrata (31).

Slično tome, druga studija na životinjama pokazala je da je crni kardamom posebno efikasan u smanjenju masti na stomaku i ukupne telesne masti kod pacova na ishrani sa visokim sadržajem masti (32).

Nažalost, većina istraživanja o potencijalu kardamoma za gubitak težine ograničena je na studije na životinjama.

Uticaj kardamoma na gubitak težine kod ljudi tek treba da bude istražen.

ZAKLJUČAK

Kardamom je veoma cenjen začin za koji se pokazalo da smanjuje masnoću na stomaku i telu u nekim studijama na životinjama. Nedostaju istraživanja zasnovana na ljudima.

Dakle…

Osim što vašoj omiljenoj hrani dodaju notu ukusa, pokazalo se da mnoga bilja i začini ubrzavaju metabolizam, podstiču sagorevanje masti i daju osećaj sitosti.

Proširite vaš ormarić za začine i na jednostavan i lak način da ubrzajte gubitak težine uz minimalan napor.

Obavezno kombinujte ove biljke sa dobro zaokruženom, izbalansiranom ishranom i zdravim načinom života da biste maksimalno podstakli gubitak težine.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Korpa